Úvod / Informácie / Reklamácia a reklamačný poriadok
Tlačiť

Reklamácia a reklamačný poriadok

Postup reklamácie produktu počas doby používania:

1. Vážený zákazník, pokiaľ ste sa rozhodli reklamovať u nás zakúpený tovar, môžete tak urobiť . Pred zaslaním tovaru na reklamáciu skontrolujte:
- či je tovar v záručnej dobe
- či znefunkčnenie nebolo spôsobené iným vplyvom (dážď, mráz, mechanické poškodenie)
- či znefunkčnenie nie je spôsobené vplyvom vodného kameňa (pri čerpadlách)
- že posielate produkt vyčistený od nečistôt a vodného kameňa (pri čerpadlách)
- či nie je mechanicky  poškodený kábel produktu
Pokiaľ by ste chceli využiť našu službu: Čistenie produktu pred odovzdaním na reklamáciu na nás, je to možné.  Čistenia od blata, rias či vodného kameňa je spoplatné sumou 15€ s DPH.

2. Tovar adekvátne zabalte, myslite na to, ze bude s ním bude niekoľkokrát počas prepravy manipulované. Mali by ste tomu prispôsobiť obalový materiál.

3. Vytlačte a vypíšte reklamačný formulár, ktorý nájde ako prílohu v spodnej časti tejto tohoto článku ´´Prílohy´´. 

4. Vytlačte, alebo okopírujte faktúru za daný tovar a priložte ju k produktu s reklamačným formulárom.  

5. Tovar odošlite poštovým kuriérom na adresu PETOMAR SLOVAKIA s.r.o. Dolná Streda 820, 92563 

 


Postup reklamácie poškodených internetových zásielok:

Upozornenie: Pri prevzatí zásielky sa presvedčte, či nie je mechanicky poškodená. V prípade zistenia mechanického poškodenia obalu zásielky, alebo jej obsahu spíšte s vodičom zápis o škode a nechajte si ho vodičom potvrdiť. Ďalej nás o tejto skutočnosti okamžite informujte e-mailom na adrese reklamacie@petomar.sk alebo telefonicky na čísle 0948 90 92 93

Svojim podpisom prepravcovi pri prevzatí zásielky potvrdzujete, že ste zásielku prevzali v poriadku a bez vonkajšieho poškodenia. Prípadné skryté poškodenie a ďalšie chyby obsahu zásielky je nutné u nás reklamovať bezodkladne v deň prevzatia zásielky e-mailom alebo telefonicky.

Nekompletnosť zásielky ako je chýbajúci tovar, diely tovar, návod na použitie, faktúra je potrebné reklamovať bezodkladne, najlepšie písomnou formou v deň prevzatia zásielky na našej e-mailovej adrese reklamacie@petomar.sk. Ak sa tak nestane, je to považované tak, že zásielka dorazila bez akýchkoľvek vád.

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na spotrebiteľov (ďalej len „kupujúci“), ktorí si zakúpili tovar alebo službu v tejto predajni, ktorú prevádzkuje predávajúci PETOMAR SLOVAKIA, s.r.o. (IČO 44711328) so sídlom Dolná Streda 820, 925 63 Dolná Streda.

1. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnejdobe (záruka).

3. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na použité veci je 12 mesiacov, na služby (oprava alebo úprava veci) 3 mesiace, na zhotovenie veci na zákazku 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty. Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia (napr. tovar s vyznačeným dátumom „spotrebujte do“), treba reklamáciu uplatniť najneskôr nasledujúci deň po kúpe, inak právo zanikne.

4. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

5. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňuje v ktorejkoľvek predajni predávajúceho. Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný opravu vykonať v lehote najneskôr do 30 dní.

6. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

7. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

8. Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

9. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

10.Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

11.Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

12.Pri oprave alebo úprave veci je spotrebiteľ povinný vyzdvihnúť si vec najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, keď sa oprava alebo úprava mala vykonať, a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní.

13.Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS). Zoznam subjektov ARS je dostupný na webstránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona č. 391/2015 Z.z. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

 

Vyberáme z nášho e-shopu

Oase MIDI II 1,1KW / 230

OAse - Vyradene produkty

Oase MIDI II 1,1KW / 230

6 171,38 €

Oase MAXI II 4,0 KW / 400V

OAse - Vyradene produkty

Oase MAXI II 4,0 KW / 400V

8 531,05 €